29 mars 2011

Leva som man lär

"Leva som man lär" finns det ett uttryck som heter. Det kan handla om många områden i livet eller helt enkelt om livet i helhet antar jag. Lätt är det inte alltid. Hur många gånger har man inte hört sig själv säga de rätta orden för att vid ett senare tillfälle upptäcka att man gör helt tvärsemot. Inte är det alla gånger så lätt att hjälpa barnen rätt här i livet heller. Ett barn har inte en vuxens erfarenhet fast ibland har de förvisso en förmåga att veta vad som är rätt och sunt ändå. Jag vill så gärna hjälpa men gör jag rätt och når jag fram? Hur mycket hjärna, förnuft och känslor ska det vara? Älskade barn mamma finns här i alla fall.

1 kommentar:

  1. Leva som man lär är så lätt att säga men inte alltid så lätt att leva efter. Det viktigaste är nog att man själv talar om att man själv har sina brister och fel precis som andra och nu till det viktigaste att man älskar dom. Jag tror att man ska följa sitt hjärta, alltid. Du vet bäst innerst inne.
    Varma kramar

    SvaraRadera