16 september 2011

Jag blir så fruktansvärt upprörd!!!

Läser i Norrtelje tidning i onsdags om Håsta kommunala förskola i Rimbo som av Arbetsmiljöverket fått ett föreläggande gällande brister i köksventilation samt förvaring av maskindiskmedel i öppen dunk på golvet. Inspektionen gjordes i januari i år men fortfarande vid uppföljningen i augusti var inte bristerna åtgärdade.


Jag trodde inte att jag kunde bli så chockad och upprörd längre. Det har trots allt gått tre och ett halv år sen barnens olycka. Eller som en kollega och vän sa till mig när hon såg att jag läste artikeln "Å nej, jag som tänkt limma en lapp över så att du skulle slippa läsa det där". Jag nästan skakade. Jag kan säga att jag omgående skrev en insändare till tidningen och den publicerades idag fredag. Vad hjälper hot om vite på 50 000 kr om olyckan skulle hinna före.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar